COOKIE REGLER
Cookies er vigtige for os at optimere vores hjemmeside. De indsamler generelle brugerstatistik og gemmer information, som gør, at vi kan tilbyde funktioner som bilsammenligning. Disse cookies gemmer ikke dine personlige data. Du kan læse mere om cookie på siden om datasikkerhed.

04-09-2014

Hvor mange surfboards kan der være i en Transit?

I forbindelse med lanceringen af den nye Transit serie har Ford Motor Company igangsat en kampagne, der skal være med til at nuancere danskernes opfattelse af håndværkerfaget. Formålet er at sætte fokus på både de traditionelle håndværk, men ligeså meget de mere skæve, sjove og nye håndværk.

Konditorer, musikere og designere

En konditor, en musiker og en designer går ind på en café. Hvad har de tilfælles?

Ifølge Ford er den vigtigste fællesnævner, at de i bred forstand alle er håndværkere. Ford vil sætte en ny dagsorden for vores måde at opfatte håndværkere på – og sætte fokus på fag, vi måske ikke traditionelt tænker på som ”håndværk”.

Marketingchef hos Ford, Tom Maxmølris, forklarer: ”Håndværker-kategorien er en utrolig bred målgruppe at arbejde med. Vi vil gerne i dialog med alt fra bryllupsmusikere på Christianshavn til Cupcake-konditorer fra Lolland”.

Formålet med kampagnen er ifølge Ford, at vise danskerne at håndværkere findes i mange variationer og ikke nødvendigvis stemmer overens med de forventninger vi ofte har til dem.

En kreativ samfundstendens

Flere og flere unge søger mod håndværkeruddannelser, og hos Ford hilser man især de mindre erhverv velkommen: ”Vi tror, at det er en rigtig sund samfundstendens at flere unge søger mod håndværkerfag. Den nye generation af håndværkere er ekstremt kreative, entreprenante og har et inspirerende drive”, udtaler pressechef Lene Dahlquist. 

Det er netop disse nye, kreative håndværkere, som ifølge Ford fortjener at blive fremhævet.

Surfsnedkere fra København 

I forbindelse med kampagnen har Ford indledt et samarbejde med Oh Dawn, der består af en gruppe unge iværksættere, der producerer deres egne surfboards på et lille værksted midt i Købehavn.  

Sammen med Bitchslap Magazine har Ford skabt en film om de unge håndværkere og deres passion, og har i den forbindelse udlånt en Ford Transit Custom til drengene; for som de selv siger: ”Det er svært for os at pege på en mere relevant samarbejdspartner end Ford, da en varebil er essentiel for vores arbejde”, udtaler Mathias fra Oh Dawn.

Udover filmen, vil Oh Dawn omdanne deres Transit varebil til et rullende showroom under modeugen, ligesom en række kendte danske bloggere vil give deres bud på opskriften på den moderne håndværker.

Se filmen om Oh Dawn drengenes passion




Nyheder og events